TLC

16 Feb

TLC = Tender Love and Care.

Idag är det en TLC-dag. Jag vaknade med lite ont i halsen, kroppen känns en smula tung och omedgörlig. Planen för dagen är bra saker att äta, värme, sömn och vara mycket, mycket snäll mot mig själv. Det blir strosiga hundpromenader, inomhusträning för flickorna, slapp i soffan med risiga barnen, jobb som kan göras under en filt, fundering på packning för nästa vecka och tända ljus.

Har lånat hem Blueberrys inspirations- och kokbok från bibblan, ska leta smarriga superfoodsrecept där i och läsa om bålstyrka på Runner’s Worlds webb.

Filt och inomhus-fejkuggs, liksom.

2 svar to “TLC”

  1. Anna (orka mera) februari 16, 2012 at 1:00 e m #

    Du kommer inte bli besviken på boken, så himla gott! Fast kanske inte tillräckligt LCHF för dig. Jag älskar den, min bästa inspirationskälla just nu! Och så glömmer du halsontet, det är bara inbillning. Halsont finns bara i fantasin….. du är SUPERFRISK!!!

    • Em februari 17, 2012 at 9:51 f m #

      Superfrisk är nog att ta i, men jag hoppas att febern kickar det här snabbt! Boken är superfin, och där är mycket jag kan testa inom ramen för min kost, med lite modifieringar. Och vissa avsteg gör jag ju, måste bara noga ge akt på hälsan. Och där är mycket för resten av familjen!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 895 andra följare

